September 2, 2008

Aku Sebatang Pensel

*wail* *sobs* *cry*
i lost my precious mechanical pencil...boohoohoo
i really loved that pencil coz it was (sort of) unique. Unique-er than others la. It was so cute. Short and fat with flower patterns on its body. It came with free lead too. The lead was the coloured kind. It was pink, eh-heh...
So in remembrance of my baby, i've written an autobiography about the life of my pencil, Spoon...................no, seriously i named it Spoon.


**********************************
Aku Sebatang Pensel
Aku sebatang pensel. Aku dibuat di sebuah kilang alat tulis. Badanku pendek, gemuk dan bercorak bunga-ish...yang bercolourful. Then, aku dibungkus bersama best friendku, pink lead. Aku dihantar ke hyper market Tesco
anddan digantung pada rak, atau...whatever its called.


Suatu hari, aku sangat berbored hanging pada rak, atau whatever its dipanggil, apabila seorang pelanggan (perempuan) jalan by melooking-looking. Dia angkat one by one, beberapa alat tulis dan kelihatan seperti berfikir nak beli ke tidak. Lama sangat dia melihat kami alat tulis semua, apabila dia mula mendekatiku. Hatiku...eh salah...springku mula berdebar-debar Adakah dia akan memilih aku untuk menemaninya di
collegekolej selama-lamanya?


Aku menunggu dengan tidak sabar sewaktu dia tengok aku. Bugger! Woman itu mengambil masa sangat panjang untuk membuat decision membeliku. Apa kekuranganku? Mengapa dia tidak boleh terus mengegrab aku dan berkata "You are...THE ONE!" Then baru aku realised. Hargaku tidak begitu murah. Celaka ini. Akhirnya, dia pilih untuk membeliku. Yes!!! Betapa gembiranya aku.. Hati...maaf, i meant springku menerbang. Ownerku sangat sayangkan aku.


Pada suatu hari, aku digunakan oleh ownerku. Selepas berkhidmat untuknya, dia terlupa pula untuk kembalikan aku ke dalam pensel casenya. Bukan main cemas lagi aku. Dia terus mengemas barang-barangnya untuk leave the bilik kelas. Jiwaku menjerit sekuat-kuat as possible. Malangnya, ownerku tidak mamahami bahasa inanimate objects.

Dia terus keluar bersama rakan-rakannya dan tinggalkan aku begini. Air conditioner ditutup. Lampu-lampu dipadamkan. Semuanya senyap. Seluruh scene ini seperti closing act of a stage drama dan aku seperti the last pelakon taking a bow sebelum curtains tutup. Aku melihat sekeliling. Aku bersendirian. Habis riwayatku. Celaka!


****************************
And that was the sad life of my Spoon, my mechanical pencil.
..................oh is it happy hour now?

On a scale of expired to really expired how expired is this

Dudeit says since 1981 yo Very recent ah By your standardsla is it klaus cos you live forever Where thes stink is the expirey date W...